Gyökérkezelés

A Hillside Dental Klinika szakorvosai mindent megtesznek a természetes fogak megtartásáért. Hiába gyulladt, szuvas, elhalt vagy éppen nagyon lekopott a fog, gyökérkezeléssel sok esetben még megmenthető.

Egy elhanyagolt szuvas fog, nagy méretű tömés alatt kialakuló gyulladás vagy egy elhalt fogban kialakuló fertőzés komoly fájdalmakat okozhat. A fogban futó erek és idegek eltávolításával és a tömésével azonban a folyamat visszafordítható és jelentős fogászati beavatkozás nélkül visszatérhetünk a megszokott életvitelhez.

Gyökérkezeléssel nemcsak a foghúzás kerülhető el, de a természetes fog élettartama akár évtizedekkel is meghosszabbítható.

Gyökérkezeléssel

Újra fájdalommentes lehet a rágás

Megszüntethető a kínzó fogfájás

Akár évekkel, évtizedekkel meghosszabbítható a menthetetlennek hitt fog élettartama

Jelentős fogínybetegségek előzhetők meg

Elkerülhető a sokak által rettegett foghúzás

Visszatérhet megszokott életviteléhez

Újra bátran mosolyoghat és étkezhet

Gyökérkezeléssel sok esetben megtartható az menthetetlennek hitt fog

A gyökérkezelés jó választás lehet, ha erősen szuvas vagy sérült a fog, hideg hatására hosszú ideig fájdalommal reagál vagy ráharapásra érzékeny. Gyökérkezeléssel a rendelkezésre álló fogállomány felépíthető és az eredeti funkció ellátására tökéletesen alkalmassá válik. A kezelést érzéstelenítésben végezzük, így teljesen fájdalommentes.

A gyökérkezelés menete

A gyökérkezelés szükségességét az első vizsgálat és röntgenfelvétel alapján a fogszakorvos javasolja. A kezelés első lépéseként az orvos érzésteleníti a fog területét, speciális fúró segítségével eltávolítja a sérült, szuvas fogállományt és megtisztítja a környékét, majd felnyitja a fogüreget. A röntgenfelvételen jól látszódnak a gyökércsatornák, ezt egy vékony műszer segítségével még egyszer ellenőrzi, majd tisztítja és fertőtleníti a fogcsatornákat.

Gyökérkezelés

A legtöbb esetben a gyökérkezelés egy ülésben elvégezhető, az anatómiai egyediség, a csatornák különböző száma, a fog elhelyezkedése és a gyulladás eltérő mértéke miatt azonban előfordulhat, hogy a kezelés csak több lépésben valósítható meg. A megtisztított csatornákat a fogszakorvos fertőtleníti, majd tömőanyaggal zárja le.

A gyökérkezelt fog koronai része onlay betéttel, vagy csappal és koronával állítható helyre. Ezzel a fog visszanyeri eredeti megjelenését és funkcióját is, miközben véd a töréstől.

A gyökérkezelés biztonságos, sokat alkalmazott fogászati beavatkozás. A tapasztalatok szerint az esetek 90-95%-ban sikeres, és elenyésző azon esetek száma, amikor mégis el kell távolítani a gyökérkezelt fogat.

Hosszabbítsa meg menthetetlennek gondolt fogai élettartamát gyökérkezeléssel!

Kérjen időpontot az első, INGYENES vizsgálatra!